شروع کنید

مدیریت احساسات و هیجانات و ADHD

مدیریت احساسات و هیجانات و ADHD

علائم ADHD و احساسات غم و خشم تمایل به همپوشانی دارند

مبتلایان به ADHD در مدیریت هیجان، مدیریت خشم، مدیریت اندوه و فرافکنی احساسات خود دچار مشکل هستند. یعنی اگر احساسات مختلف در افراد بین ۴۰ تا ۵۰ درصد تاثیر بگذارد روی روند زندگی آنها. ،در افراد ADHD‏ ۸۰ در صدر و گاهی حتی ۱۰۰ درصد تاثیر گذار است.

مبتلایان به ADHD گاهی اوقات علاوه بر کنار آمدن با مشکلی که باعث برانگیخته شدن احساساتشان شده.، باید با چرایی بیش از حد داشتن این احساسات و حس گناه بروز بیش از حد آن هم کنار بیایند.

بهترین راهکار برای عبور از احساسات شدید بررسی زوایای مختلف چرایی داشتن آن احساس است که این کار را باید در کنار یک متخصص انجام داد.

معمولا در تشخیص ADHD ، ناتوانی در کنترل هیجانات مورد غفلت واقع می شود

ناتوانی در کنترل هیجان باعث می شود فرد ADHD‏ می تواند بین مشکلات کوچک و بزرگ تمایزی قائل نشود. و برای حل مسائل و مشکلات رویکردهای خارج از کنترل داشته باشند.

یکی از دلایل این اتفاق در افراد ADHD خوب عمل نکردن شبکه های مغزی است که اطلاعات هیجانی را منتقل می کنند. این ناتوانی باعث میشود آنها احساسات مختلف را دوبرابر حالت عادی تجربه کنند. و واکنش های شدید به مسائل داشته باشند و خشم خود را سریع ابراز کنند.

یک هیجان لحظه ای میتواند به یک باره همه فضای مغز را بگیرد مانند کامپیوتری که ویروسی شده باشد.

دلیل دیگر خوب عمل نکردن حافظه فعال است که انرژی هیجانی مورد نیاز برای برنامه ریزی نظارت و تنظیم هیجانی را کم میکند. این سطح از هیجان در مغز باعث می شود که فرد نتواند اطلاعات مرتبط با تنظیم رفتار را بازیابی کند و استدلال لازم برای درست عمل کردن را نداشته باشد.

 

ما در کلینیک ری را سعی کردیم تمرکزمان را روی رویکردهای نوآورانه در زمینه توانبخشی شناختی بگذاریم و با استفاده از نرم افزارهای روز توانبخشی شناختی همچون RehaCome  به بهبود و ارتقای عملکردهای اجرایی مغز هم در کودکان و هم در بزرگسالان بپردازیم. 

 

تشخیص و ارزیابی اختلال ADHD( کلیک کنید) 

بسته آموزشی نقص توجه و بیش فعالی(کلیک کنید)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر سمیرا یزدانی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *