شروع کنید

سر رفتن حوصله در مبتلایان به ADHD

سر رفتن حوصله در مبتلایان به ADHD

مبتلایان به ADHD بیش از هر چیزی از سر رفتن حوصله شان می ترسند.و این احساس زمانی در آن ها به وجود می آید که هیچ چیز در محیط، علاقه یا توجه آن ها را جلب نمی کند. و برای فرار از بیکاری دست به هرکاری می زنند، در واقع آن ها به کار واقعا جالبی نیاز دارند تا بی حرکت بمانند و بنشیند و مغزشان را از جستجوی منبع دوپامین بی نیاز کنند.

سر رفتن حوصله گاهی باعث بروز خلاقیت می شود و گاهی ممکن است  خرابکاری به بار بیاورد.

سعی کنید با سر رفتن حوصله تان کنار بیابید و هیچ کاری نکنید!

زمانی که می خواهید دست به کاری بزنید که ممکن است نتایجش ناگوار باشد و یا نتیجه آن ترشح دوپامین کوتاه مدت باشد. با سر رفتن حوصله تان کنار بیایید!
مانند اسکرول کرد شبکه های اجتماعی یا ریزه خواری کردن یا حتی تصمیمات ناگهانی.

اگر به طور مدام دنبال منبعی برای تحریک دوپامین باشید ممکن است نه تنها منبع مناسبی پیدا کنید بلکه مغز از به دنبال آن گشتن انرژی زیادی از دست بدهد و احساس خستگی مفرط نیز بکنید.

این عمل گاهی اعتیاد به مواد مخدر،قمار،اینترنت،بازی های کامپیوتری  را نیز در بر دارد.

راهکار:

شناختن علایق

علایق خود را مانند نقاشی کردن، ورزش کردن،موسیقی و…بشناسید. و به محض سر رفتن حوصله به سمت علایقی بروید که خلاقیت شما را تحریک می کند و جنبه فیزیکی دارد.

سکوت را تمرین کنید.

گاهی کارهای خود را در سکوت انجام دهید، بدون اهنگ ورزش کنید، بدون موسیقی نقاشی کنید حتی بدون گوش دادن به چیزی تمرین کنید ۱۰ دقیقه در سکوت یک جا بنشینید.چون بهترین ایده ها زمانی به فکرتان می رسد که شما تنها و در سکوت هستید.

داشتن ایده اما انجام ندادن آن:

افراد مبتلا به ADHD  اغلب مملو از ایده های هیجان انگیز هستند.، اما با نقص در مهارت های برنامه ریزی، سازماندهی و حل مسئله برای انجام آنها مبارزه می کنند که عملکردهای اجرایی را در بر می گیرد دست و پنجه نرم می کنند.

انجام تمرینات توانبخشی شناختی RehaCom می تواند به بهبود کارکردهای اجرایی همچون مهارت برنامه ریزی،سازماندهی و حل مسئله کمک کند تا شما بتوانید ایده های نو آورانه و خلاقانه خود را شکل دهید و در بهترین بستر اجرایش کنید.

درباره نرم افزار IVA-2 چه می دانید؟ مبتلا بودن یا نبودن به ADHD!(کلیک کنید)

بسته آموزشی نقص توجه،بیش فعالی شامل چیست؟

دکتر سمیرا یزدانی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *