شروع کنید

مهارت های اجتماعی و خودکنترلی در مبتلایان به ADHD

مهارت های اجتماعی و خودکنترلی در مبتلایان به ADHD

مبتلایان به ADHD ممکن است در برقراری ارتباط به شیوه مناسب، در موقعیتهای مختلف مشکل داشته باشند.

آن ها ممکن است در درک نشانه های اجتماعی مانند زبان بدن،حالت چهره و لحن صحبت کردن دچار مشکل شوند.،یا ممکن است به خاطر تمرکز زیاد بر روی موضوعی و حواس پرتی، اتفاقاتی که در محیط اطرافشان می گذرد را نادیده بگیرند که این امر انجام رفتار مناسب در لحظه را دشوار می کند.
همچنین آن ها زمانی که قانونی را درک نکنند یا متوجه نشوند،ممکن است به راحتی آن را زیر پا بگذارند و این می تواند به مراتب برایشان دردسر ساز شود و از آن ها افرادی ضد اجتماعی بسازد.

یکی از دلایل تاثیر گذار بر روی مهارت های اجتماعی،رژیم غذایی است!

بله درست است!داشتن یک رژیم غذایی سالم می تواند رفتارهای ضد اجتماعی را کاهش دهد! زیرا این امر به طور قابل توجه ای بر سطح دوپامین و سروتونین بدن تاثیر گذار است!

هر چه میزان سروتونین در مغز کمتر باشدرفتارهای ضد اجتماعی بیشتر است.

سروتونین با رفتارهای ضد اجتماعی بسیار ارتباط دارد و به عنوان نوعی بازداری رفتاری عمل می کند.و از اسید آمینه ای به نام تریپتوفان تولید می شود که یک اسید آمینه ضروری و  فقط از رژیم غذایی به دست می آید.

از دلایل تاثیر گذار دیگر روی رفتارهای اجتماعی، ارتباط مهارت های حرکتی و خود کنترلی است.

مشکل در مهارت های حرکتی،انجام حرکت  مناسب در لحظه را دشوار می کند و دیگران تصورات اشتباهی درباره افراد می کنند.

به عنوان مثال:

  • رها کردن اشیا
  • برخورد با افراد
  • یا هل دادن افراد
  • بلند صحبت کردن ناخوداگاه

بنابراین بسیار حائز اهمیت است که از دوران کودکی روی خودکنترلی کار آ شود و کودک به طور مستقیم مهارت های مرتبط را بیاموزد.
اگر افراد از دوران کودکی نتوانند این مهارت را در خود تقویت کنند،در دوره های بعدی زندگی با مشکلات رفتاری بسیاری مواجه می شوند‌.
مدیریت رفتار والدین نقش مهمی در شکل گیری شخصیت فرزند و بهبود نقایص شناختی در او دارد،به همین جهت آگاهی و آموزش مدیریت رفتاری به والدین یکی از مداخلات درمانی بسیار تاثیر گذار می باشد.شما می توانید در بسته آموزشی نقص توجه،بیش فعالی با استفاده از رویکرد راسل بارکلی مدیریت رفتاری با فرزند مبتلا به ADHD را به خوبی بیاموزید.

اگر از ابتلا بودن فرزندتان به اختلال نقص،بیش فعالی مطمئن نیستید کلیک کنید.

درباره نرم افزار RehaCom چی میدونی؟کلیک کن 

دکتر سمیرا یزدانی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *