شروع کنید

آگاه سازی کودک از ADHD

آگاه سازی کودک از ADHD

به بازگشایی مدارس کم مانده و چالش های والدین کودکان مبتلا به ADHD در این دوران  کم نیست. و آموزش به کودکان مبتلا به ADHD می تواند یکی از چالش برانگیزترین کارها در طول این دوران باشد.
یکی از راهکارهایی که باعث می شود کودک بیش فعال عملکرد مطلوبی در مدرسه داشته باشد آگاه کردن کودک از ADHD است.

چگونه با کودک خود درباره ADHD صحبت کنیم؟

آیا لازم است کودک درباره ADHD خود بداند؟

بله! چون نباید ADHD را دست کم گرفت و باید فرزند شما درباره این اختلال آگاه شود! زیرا باگذشت زمان و درک ADHD می توانند راه های جدیدی برای مدیریت رفتار خود پیدا کنند.

  • قبل از صحبت کردن با کودک خود در انتخاب کلمات دقت کنید و از کلمات نقص یا کمبود در صحبت هایتان استفاده نکنید. تا آن ها نترسند و یا اعتماد به نفسشان پایین نیاید.،زیرا گاهی اوقات ناامیدی ما از یک موضوع می تواند بدون توجه به کلماتی که به بچه ها می گوییم خود را نشان دهد.
  • زمانی که او حرکتی انجام می دهد که نیاز به تذکر است یا خرابکاری  می کند درباره ADHD او صحبت نکنید.تربیت کردن کاملا متفاوت از صحبت کردن درباره وضعیت سلامت روان است.

صحبت های خود را با فرزندتان  اینگونه می توانید شروع کنید.

.روی تفاوت بر عملکر مغز تمرکز کنید

به عنوان مثال به آن ها بگویید: مغز همه ی ما متفاوت کار میکنه و همه ی ما نقاط قوت و چالشهایی داریم

اختلال نقص توجه و بیش فعالی  را به عنوان ابزاری که باعث می شود آن ها متفاوت به مسیرشان ادامه بدهند معرفی کنید به جای آنکه مشکلی است که باید رفع شود. زیرا ممکن است با این سخن فرزندانتان آن را یک مشکل و مانع ببینند.

به آن ها بگویید:بسیار از افراد باهوش و خلاق ADHD داشتند و این به این معناست که تو کمی متفاوتر یاد میگیری و من میخوام بهترین راه یادگیری و به تو یاد بدم.

ADHD‌بخشی از توعه اما مهمترین چیز درباره تو نیست

گاهی اوقات ممکن معلم از دست تو به خاطر توجه نکردن به درس عصبانی بشود. پس من به تو راه هایی جدیدی یاد میدم که بهتر بتونی به حرفهای معلمت گوش بدی

این مساله به عنوان یه نقص و ایراد نیست. فقط مغز تو خیلی سریعتر از بقیه کار میکنه و من میخوام به تو راه های بهتر نشستن سر کلاس درس و یاد بدم.

وقتی فرزند خود را برای درمان می برید به او بگویید

همانطور که داخل مدرسه یا کلاسهای ورزشی تمرین میکنی که قویتر بشی یا ورزش مور علاقه خود را به خوبی یاد بگیری اینجا هم میای تا مغز خودتو ورزش بدی.

تفکر کودک خود را نسبت به نقاط و ضعفش بررسی کنید، نقاط قوت وی را برجسته کنید و روی آن ها سرمایه گذاری کنید.

در آخر حتما از درمانگر متخصص در این خصوص کمک بگیرید تا با کودک ارتباط موثر برقرار کنید. و ADHD به شکل دقیق برای کودک جا بیفتد به طوری که خودپنداره کودک آسیب نبیند؛ و روش های والدگری مناسب را آموزش ببینید.

آگاهی و آموزش مدیریت رفتاری به والدین،به عنوان یکی از مداخلات درمانی بسیار تاثیر گذار است،شما می توانید در بسته آموزشی نقص توجه،بیش فعالی مدیریت رفتار با کودک خود را بیاموزید،تا بتوانید طرز تفکر کودک خود را نسبت به نقاط ضعفش بدانید و بررسی کتید و همچنین نقاط قوت وی را برجسته و روی آن ها سر مایه گذاری کنید.

درباره توانبخشی شناختی و تاثیر آن روی بهبود علائم اختلال نقص توجه و بیش فعالی چی میدونید؟ ( کلیک کنید )

ارزیابی و تشخیص اختلال نقص توجه و بیش( کلیک کنید )

دکتر سمیرا یزدانی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *