شروع کنید

حس شهودی (intuition) و ADHD

حس شهودی (intuition) و ADHD

مبتلایان به ADHD حس شهودی قوی دارند‌و از این جهت می توانند کار آفرینان موفقی شوند!

یعنی آنها به جای تاکید بر آنچه هست، بر آنچه می تواند باشد تمرکز دارند. ،کمتر به چیزهای ملموس اهمیت می دهند . و مشتاق ایده های جدید هستند.،آن ها معمولا ترجیح می دهند تلاش های خود را روی چشم انداز های آینده سرمایه گذاری کنند.
به همین جهت آن ها به مسائل،برخوردها و یا سخنان دیگران به طور مدام فکر می کنند. و ذهن آن ها بیشتر به دنبال بررسی مسائل از طریق قضاوت های شهودی،معنا بخشیدن به رویدادها و تحلیل الگوهای اساسی که مستقیما با تجربیات حسی مرتبط نیستند می گردد.

مبتلایان به ADHD از حس شهودی می توانند به خوبی بهره ببرند اما…

باید حواسشان باشد، در هر موضوعی با استنباط بر حدس و گمان و وصل کردن اتفاقات به هم و درست کردن خط داستانی نمی توانند برخورد کنند.، و بررسی یک سری از موضوعات و مسائل باید به طور خطی و طبق چهارچوب صورت بگیرد.
آن ها نباید زیاد غرق معنا بخشیدن و به اصطلاح پیدا کردن داستانی پشت هر اتفاقی و یا سخن باشند. و خودشان را درگیر نشخوار فکری و فلج تحلیلی کنند.

چون ذهن مدام به دنبال پاسخ ساده تر به مسائل است

قضاوت های شهودی اکثر اوقات باعث می شوند،شما دیگر به خود زحمت ندهید تا به برآوردهای اولیه از مشاهدادتون فکر کنید و کاستی های آن را متوجه بشوید،و افکارتان هنگام برداشت از مو ضوعی و حل مسئله به جاهای نامربوطی کشیده می شود.
این شهودی بودن آنها سرچشمه از تفکر واگرا و غیر خطی و پردازش موازی ذهن آن ها می گیرد.
همچنین ذهن مبتلایان به ADHD همیشه در تلاش است بین چند مفهوم اساسی ارتباط برقرار کند،وبیشتر اوقات به دنبال معنا بخشیدن به اتفاقات اطرافشان هستند،

اتصالات قوی تر نیمکره راست مغز مبتلایان به ADHD

مبتلایان به ADHD  سمت راست نیمکره مغزشان نسبت به نیمکره چپشان به دلیل عملکرد بیشتر دوپامین فعال تر و دارای اتصالات بیشتری است!

نیمکره راست مغز:

خانه احساسات، شناخت الگوها،حدس،استباط، شهود، خلاقیت و ارتباطات است و در درک زبان بدن،عبارتهای غیر کلامی مانند حالت صدا و حالت بدنی و عاطفی نقش مهمی دارد .

راهکار:

زمانی که شخص دربهره مسئله ای صحبت و یا شروع به نوشتن می کند،فقط در آن زمان است که می تواند،قضاوت ها،مشاهدات و اطلاعات به دست آمده را دسته بندی کند و ببیند در واپسین ذهن خود دقیقا چه چیزی قرار داده . و امکان دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در عمق ذهن را پیدا می کند و می تواند بینش های شهودی خود را نیز کنترل کند،در نتیجه شروع به رسیدن نتایج مطلوب تر می کند.
شهود یک عملکرد روانی مهم است که ما هنگام تعیین مسیر زندگی،تصمیم گیری و حل مسئله و رسیدن به اهدافمان باید به درستی و به میزان از آن استفاده کنیم. ،نه نیاز به غرق شدن در آن است،نه نیاز به دوری کردن از آن،برای برقرار کردن تعادل .

در استفاده از حس شهودی،باید بهبود در بسیاری از عملکردهای اجرایی ما صورت بگیرد. ،که می توان انجام تمرینات توانبخشی را زمینه ساز این بهبود و برقراری تعادل دانست برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید  RehaCom

 

آیا از ابتلا بودن به اختلال نقص توجه،بیش فعالی(ADHD)مطمئنی؟ 

پس برای مطمئن شدن  کلیک کن 

بسته آموزشی نقص توجه،بیش فعالی برای کودکان

دکتر سمیرا یزدانی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *