شروع کنید

فرزند پروی در کودکان مبتلا به ADHD

فرزند پروی در کودکان مبتلا به ADHD

اگر شما دارای فرزند مبتلا به ADHD هستید، حتما بارها به خاطر علائم‌ فرزندتون از طرف اطرافیان مورد سرزنش و قضاوت منفی قرار گرفتید. و بارها اطرافیانتون به شما درباره نحوه تربیت فرزند پیشنهاداتی دادند، که نه تنها تاثیرات مثبت نداشته.، بلکه بسیار برای فرزند مبتلا به ADHD اثرات منفی و ناگواری در برداشته.در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم که چرا باید فرزند پروی را جدی بگیدیم.

کودکان ADHD اغلب به خاطر رفتاری که دارند بی ادب تلقی می شوند و مورد قضاوت منفی اطرافیان قرار می گیرند.

 در اکثر مواقع رفتارهای ناشایست کودک را به تربیت والدین به ویژه مادران ربط می دهند.که همین مساله باعث به وجود آمدن احساسات منفی  در مادر می شود.

اگر نسبت به علت های شناخته شده این اختلال آگاهی داشته باشیم،. فهم درستی نسبت به این مسئله ایجاد می شود و مادر احساس گناه و مسئولیت پذیری افراطی را دیگر ندارد و خود را مدام سرزنش نمی کند.

همچنین در کشور ما والدین دارای کودک ADHD از حمایت های لازم برخوردار نیستند. و همین منجر به خستگی و فرسودگی از نقش والدی میشود. که خود این امر روی کودک اثرات بسیار ناگواری می تواند داشته باشد.

آگاهی و آموزش مدیریت  رفتاری به والدین(‌فرزند پروری ) به عنوان  یکی از مداخلات درمانی بسیار تاثیر گذار  می باشد‌.
که شما می توانید در بسته آموزشی نقص توجه، بیش فعالی با استفاده از رویکرد راسل بارکلی،.  مدیریت رفتاری با فرزند مبتلا به ADHD را به خوبی بیاموزید.

نرم افزار Rehacom 

نرم افزار IVA-2 

دکتر سمیرا یزدانی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *