شروع کنید

انعطاف پذیری شناختی در افراد ADHD

انعطاف پذیری شناختی در افراد ADHD

انعطاف پذیری شناختی یعنی چی؟

انعطاف پذیری شناختی یعنی شما بتونی در خیلی از مواقع دشوار، مواقعی که براتون اتفاق ناخوشایندی میوفته و دچار بحران شدید،بتونید ادامه بدید. و به کارهای روزمرتون برسید‌و فکری برای حل مشکلات بکنید.
افرادی که انعطاف پذیری شناختی خوبی دارند‌ برای حل مشکلاتشون راه حل های سالم پیدا می کنند.

انعطاف پذیری شناختی در افراد مبتلا به اختلال ADHD

افراد مبتلا به ADHD با داشتن انعطاف پذیری شناختی کم به مشکل بر میخورند.، که یکی از دلایلش هم تمرکز بیش از حد روی مشکل و نه حل مشکل ! که با مخلوط استرس و اضطراب و خود پنداره های منفی کاملا به آن ها حس فلج شدگی میده.

حال باید برای بهبود انعطاف پذیری‌شناختی چه کرد؟

۱- در ابتدا اون مشکل و یا مسئله ای که باهاش درگیرید را روی کاغذ بنویسید تا تمام ابعادش را از بیرون شروع به بررسی کردن بکنید. شاید خیلی از جنبه های آن وقتی روی کاغذ بیاد، دیده بشه و شما بتونید کاملا بدون بهم ریختگی ذهنی به آن فکر کنید.

۲- سعی کنید با عقاید و تفکراتی خارج از عقاید و تفکرات خود آشنا بشید و از خارج شدن از محدوده ی عقاید خود نترسید.! که بهترین روش هم پیدا کردن اشخاصی تو دایره دوستانته که عقاید متفاوتی با شما دارند

۳- سعی کنید کارهای جدیدی و تجربه کنید! یعنی چی؟
یعنی شروع به ورزش های مختلف بکنید، هنر جدیدی یادبگیرید، یه مکان جدید بروید و…تا مغز از انجام دادن کارهای جدید نترسه و در حین بحران بتونه سریع از حالت حفظ بقا در بیاد و به فکر حل مسئله باشه  ….

۴- اگر برای یادگیری یا حل مسائل فقط از یه روش استفاده میکنید، تموم کنید این کارو! و دنبال حل مسائل و روش های یادگیری متفاوت باشید.

۵- حتما در موارد خاص از انسانهای آگاه به مشکل و موضوعات مربوطه کمک بگیرید که بهترین آنها تراپیست ها هستند.

یکی از بهترین روش ها برای تقویت انعطاف پذیر شناختی، به چالش کشیدن مغز است که ما این کارو داخل کلینیک ری را با استفاده از به روزترین روش ها و به روزترین نرم افزارها انجام میدهیم

 

نرم افزار IVA-2 چیست؟

بیشتر درباره بسته آموزشی نقص توجه و بیش فعالی بدونید 

دکتر سمیرا یزدانی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *