شروع کنید

نابسامانی های اجتماعی و ADHD

نابسامانی های اجتماعی و ADHD

اغلب افراد ADHD به علت علائمشان زمانی که در اجتماعی قرار می گیرند. مانند سرکار، دانشگاه و مدرسه  خیلی با کلمات (حواستو جمع کن، دست و پا چلفتی، و بی دست و پا،بی ملاحضه) مواجه می شوند. و یا ممکن است در طول مکالماتشون چیزهای نامناسب و نامفهوم به افراد بگویید و مورد قضاوت منفی اطرافیان قرار بگیرند و شروع به کناره گیری از اجتماع کنید!

به طور کل علائم ADHD باعث یک سری ناهنجاری های اجتماعی می شود.

-ممکن است نظرتتان را جایی بی پروا بگویید بدون اینکه از شما نظری خواسته باشند.
-حرف مردم را مدام قطع کنید
-زمانی که شخصی با شما صحبت می کند در حال خیالپردازی باشید و او تصور کند شما هیچ اهمیتی به صحبت های او نمی دهید و یا زیادی خودتون‌را توصیف کنید.
-و مدام احساس گناه و خجالت زدگی از گفته ها داشته باشید و به این ترتیب نشخوارهای فکریتان درباره رفتار با اطرافیان شروع به زیاد شدن می کند.
-گاهی ممکن است در درک زبان بدن اطرافیان نیز مشکل داشته باشید و یا حتی حواستان به زبان بدن خود در حین مکالمات و تعاملات نباشد.
-نکته دیگر وجود درک کمتر نسبت به رفتار اطرافیان است.، گاهی آنها ممکن است روز خوبی و سپری نکرده باشند و از شما انتظار همدلی داشته باشند و شما به خوبی نتوانید تشخیص دهید که مشکل آنها در آن لحظه چیست
-گاهی نیز ممکن است در مورد تجربیات بد خود مدام در محیط های مختلف صحبت کنید و این باعث می شود در نظر اطرافیان ناامید به نظر برسید

با مدیریت نکردن رفتار به طور موثر در اجتماع ممکن است

باعث مورد توجه قرار نگرفتن و یا قضاوتهای ناخوشایند اشخاصی که در طول روز با آنها سر و کار دارید می شود و باعث می شود مردم تصور کنند که شما در تعاملات اجتماعی بسیار نابالغ هستید زیرا زمانی ارتباطات به خوبی پیش می رود که شما به یک اندازه گوش شنوا و پاسخ به موقع داشته باشید.

راهکار:

۱- دربهره خودتان بیشتر بدانید
۲-مواردی را که فکر می‌کنید می‌تواند باعث ایجاد ناهنجاری اجتماعی شود را یادداشت کنید. ممکن است تشخیص آنها در زمان وقوع آسخت باشد و دیگر همان زمان  نتوانید کاری در مورد آنها انجام دهیم. اما توجه به آنها می تواند به ما کمک کند از تکرار اشتباه مشابه جلوگیری کنیم.
۳-از اطرافیان نزدیکتان بخواهید که وقتی شما اشتباهی را مرتکب شدید بهتون گوشزد کنید.
و در آخر توجه داشته باشید ناهنجاری در تعاملات اجتماعی با اضطراب متفاوت است
که این تفاوت و در مطالب بعدی بیشتر توضح میدهیم.

 

خدمات کلینیک ری را 

نرم افزار Rehacom 

نرم افزار IVA-2 

بسته آموزشی نقص توجه و بیش فعالی 

دکتر سمیرا یزدانی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *