شروع کنید

نافرمانی و مقاومت در برابر پذیرش دستور (Opposition to authority) و ADHD

نافرمانی و مقاومت در برابر پذیرش دستور (Opposition to authority) و ADHD

بیشتر افراد دوست ندارند که به آنها گفت شود چیکار کنند یا نکنند.
اغلب ما انسان ها برامون خوشایند نیست و دوست نداریم که بهمون دستور داده بشه.؛ که این کارو باید انجام بدی؛ یا مورد انتقاد در مورد نحوه انجام دادن کاری قرار بگیریم. این نافرمانی و مقاومت ها در برابر پذیرش دستورات درمورد افراد ADHD یه خورده غلیظ تر عمل می کند .
اغلب، افراد مبتلا به ADHD به محض اینکه بهشان دستوری داده میشود کاملا دچار ترس و اضطراب و ناتوانی در انجام آن کار می شوند.
افراد مبتلا به  ADHD نسبت به رئیس،معلم و پدر و مادر و شریک عاطفی خود وقتی در جایگاهی قرار میگیرند که به آنها بگویند چیکار کنند یا نکنند.، به اصطلاح گارد می گیرند.  بهشان برمیخورد و زود از آن شخص نا امید می شوند و تصور می کنند باید متقابلا به مخالفت و نافرمانی با آنها بپردازند.
مبتلایان به ADHD مخالف اقتدار و قانون به طور قطع نیستند. اما وقتی اشخاص از آنها انتظارهایی دارند که مغز ADHD پاسخگوی آن نیست؛ دچار سردرگمی همراه با اضطراب میشوند.

آن ها تمایل دارند مسائل را به شیوه خودشان حل کنند.

و اینجاست که ممکن است شروع به مخالفت کردن یا انجام دادن کارها به صورتی دیگر و با سبک و سیاق خودشان کنند.

افراد ADHD گاهی به علت مشکل در خود تنظیمی و آشفتگی عاطفی_هیجانی نمیتوانند بین طرد شدن و مورد انتقاد واقع شدن، تفاوتی قائل بشوند.

و به محض رد شدن طرز فکر  یا پیشنهادشان تصور میکنند؛ شخص خود آنها طرد شده اند و این احساس بسیار بدی را ایجاد می‌کند. که سرمنشا بسیاری از نشخوارهای فکری در فرد میشود. در کودکی مخصوصا حالت های مقابله ای در برابر منابع قدرت و لجبازی ایجاد میشود و دربزرگسالی اغلب اوقات ناامیدی و رهاکردن آن کار و شخص مربوطه.
این بسیار اهمیت دارد تا افراد ADHD و مراقبان کودک ADHD این نکات را مدنظر قرار دهند.
والدین بایستی مدیریت رفتاری و نحوه والدگری مقتدرانه را بیاموزند‌. که پیشنهاد ما برای آموزش سریعتر و مقرون به صرفه تر تهیه بسته های آموزشی نقص توجه، بیش فعالی است
دربزرگسالی نیز آگاهی از این مساله که دریافت انتقاد از جانب عامل قدرت برای من بزرگسال ADHD ممکن است به هم ریختگی هیجانی به همراه داشته باشد. یادتان باشد حتما قبل از رد کردن یا پذیرش پیشنهادی‌ و انجام کاری به خوبی به آن فکر کنید و با شخص ثالث قابل اعتمادی مشورت کنید.

 

خدمات کلینیک ری را

نرم افزار IVA-2 

نرم افزار Rehacom 

دکتر سمیرا یزدانی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *