شروع کنید

تشخیص ADHD و مهربانی با خود(Self compassion)

تشخیص ADHD و مهربانی با خود(Self compassion)

زمانی که تشخیص ADHD را گرفتم؛ متوجه شدم توی یک سری موارد باید با خودم با مهربانی بیشتر بخورد کنم

– بالا و پایین شدن انرژی در انجام دادن کارها :

من هرگز متوجه نمی شوم چرا در زمان های خاصی انرژی زیاد دارم اما اکثر اوقات برای انجام کارهای مهم انرژی من صفر می شود!. اما متوجه شدم این اتفاق برای افراد ADHD معمول و رایج است. آگاهی نسبت به این موضوع باعث شد بتوانم توانایی هام را برای انجام کارها مدیریت کنم و شرم نسبت به خودم زمانی که بی انگیزه میشم، کمتر شد و متوجه شدم نباید خجالت بکشم و خودمو سرزنش کنم و مهربانی با خود را بیشتر کنم

من مسیرهای شغلی زیادی را انتخاب کردم و تصور میکردم برای متعهد بودن به شغلم باید تلاش کنم. و زمانی که نمیتونستم تا آخر تو یه مسیر شغلی باشم خیلی ناامید میشدم اما قبول کردم که مغز ADHD من مشتاق تجربه و خلاقیت است و می خواهد خیلی از مسیرها را امتحان کند و این یه مشکل نیست بلکه گاهی یه موهبت است؛ به شرطی که مدیریت کردنش را یادبگیرم.

توانایی اندک در به اتمام رساندن یک کار و بستن یک فایل:

مغز من سریع حرکت می‌کند و قبل از اینکه به مقصد برسم از مسیر منحرف میشم .درواقع قبل از کامل کردن یک کار حواسم پرت میشه و سراغ انجام کار دیگه ای میرم.
البته من خوب میدانم که شخص بی نظمی نیستم و با کمی تمرین و کنترل کردن میتونم یه کار را به کامل به انتها برسانم.

چالش والدگری و دست و پنجه نرم کردن با مسئولیت هایش:

من معمولا با فراموش کاری های خاصی در ارتباط با فرزندانم در حال مبارزه هستم؛ مثل اینکه یادم میره تکلیفشون رو امضا کنم یا فراموش کاری هایی از این قبیل که نیاز به یادداوری داره.
مثلا پرداخت قبض ها ، به خاطر سپردن جلسات و خریدهای خانه و هزاران چیزی که هر بزرگسال به عنوان پدر و مادر در طول روز باهاش درگیره.
من همیشه نگران این بودم که این اشتباهات به فرزندانم آسیب وارد کنه. الان متوجه شدم این ها آسیب زا نیست بلکه عشق بی قید و شرطی که بهشون دارم و پذیرشی که نسبت به کودکی کردنشون دارم کفایت میکنه. به خاطر مغز ADHD خودمو سرزنش نمیکنم . من والد کافی هستم نه کامل مثل همه والدین. حالا از این زاویه بهش نگاه میکنم

داشتن ADHD یک توضیح است نه یک بهانه

زمانی که بدونیم ADHD چه تاثیراتی روی زندگی ما میزاره یک سری رفتارها و علائم ها را درک میکنیم.
و مغز به ما اجازه میدهد تا راه ها و استراتژی هایی که منطقی تر هستند را پیدا کنیم. و  از خجالت کشیدن از چیزهایی که چندان مهم نیستند دست برداریم.

 

خدمات دیگر کلینیک ری را

نرم افزار Rehacom 

نرم افزار IVA-2 

بسته آموزشی نقص توجه و بیش فعالی

دکتر سمیرا یزدانی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *