شروع کنید

تحمل پایین در ناکامی ها و ADHD

تحمل پایین در ناکامی ها و ADHD

تحمل پایین در ناکامی ها(low frustration tolerance)

افراد مبتلا به ADHD چرا گاهی به سرعت نا امید می شوند و تحمل پایین دارند؟

چرا آنها به مسائل به ظاهر کوچیک ، ری اکشن ها و واکنش های غلیظ و بزرگی را نشان می دهند؟

بد تنظیمی هیجانی یا emotional dysregulation

افراد مبتلا به ADHD اغلب احساسات را دو برابر تجربه می کنند! یعنی چی؟
آنها مجبورند برای تنظیم احساساتشان زمان زیادی بگذارند. این امر موجب به وجود آمدن خستگی عاطفی می شود و باعث میشه از یک اتفاق کوچک، سریع احساس نا امیدی کنند.

انگیزه داشتن می تواند چالش برانگیز باشد

همانطور که در مطالب قبلی ذکر شد، افراد مبتلا به ADHD سطوح پایین تری از دوپامین را دارند. و همین موضوع باعث می شود، با مشکلات انگیزشی نیز مواجه شوند.
به عنوان مثال، یک کار و یا یک هدف را شروع میکنیم و در ابتدای مسیر در آن موفق عمل می کنیم اما به مرور زمان مشکلاتی در اواسط مسیر به وجود میاد که ما مجبور میشیم بعضی از اعمالی که انجام دادیم در مسیر رسیدن به اهدافمان را دوباره انجام بدیم. این امر در افراد ADHD به سرعت نا امیدی به وجود می آورد و باعث می شود آنها حس کنند در حال از دست دادن اهداف و کارشان هستند. بنابراین یکی از جاهایی که افراد ADHD نیاز به کمک دارند؛ کمک به حفظ انگیزه برای ادامه مسیر است.

-افراد مبتلا به ADHD،زمان و انرژی بسیاری را برای پنهان کردن نشانه های این اختلال صرف می کنند. که همین تلاش ذهنی باعث می شود شخص به سرعت به سمت نا امیدی سوق پیدا کند.

-گاهی اوقات به خاطر سمپتوم های این اختلال ما خسته، گرسنه و حواس پرت هستیم بدون دلیل؛ پس نیازی نیست با احساساتمان و علائم این بیماری مبارزه کنیم و باید پذیرای آن باشیم و مدتی دست از کار کردن بر داریم.

– تکانشگری ممکن است ما را به مسیرهایی هدایت کند که آماده انجام آن نیستیم. ممکن است پروژه ها یا کارهایی را بدون داشتن مهارت ها یا اطلاعات مناسبی که برای انجام آن لازم است شروع کنیم.خود این مساله به چالش های کارکردهای اجرایی نیز بر میگردد

یکی از راهکارهایی که ما می توانیم با نا امیدی و تحمل پایین در ناکامی ها مقابله کنیم دانستن دلیل همین احساسات است که منشا آن از چیست؟!

دانستن درباره علت و چرایی آنها باعث می شود تا استراتژی های تاثیرگذاری را برای رسیدن به اهداف و رشد مهارت های خود در این زمینه انتخاب کنیم.

چه خدمات ویژه‌ای در کلینیک تخصصی ری‌را دریافت می‌کنید؟

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید لطفا

نرم افزار Rehacom / نرم افزار IVA-2 

بسته آموزشی نقص توجه،بیش فعالی

دکتر سمیرا یزدانی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *