شروع کنید

کدام شغل مناسب افراد مبتلا به اختلالADHD است؟

کدام شغل مناسب افراد مبتلا به اختلالADHD است؟

شغل مناسب افراد بیش فعال

داشتن اختلال نقص توجه، بیش فعالی (ADHD) به این معنا نیست که شما به خاطر تفاوت هایی در عملکرد مغزتان نتوانید موفقیتی در مسیر اهدافتان و شغل مناسب کسب کنید
بلکه به این معناست شما نقاط قوت و ضعف متفاوتی نسبت به دیگران دارید و به همین دلیل در انتخاب شغل مناسب باید نکاتی را که در ادامه ذکر میکنیم در نظر بگیرید.
در ابتدا باید آگاهی کامل از علائم و نشانه های اختلال ADHD را داشته باشید.
همانطور که میدانیم اختلال ADHD. علائمی مانند نداشتن تمرکز کافی،سختی در به یاد آوردن اتفاقات معمولی روزمره دارد. بنابراین اگر شغلی که انتخاب می کنید به نظم و دیسیپلین زیاد نیاز دارد باید درباره انتخاب شغلتان کمی بیشتر فکر کنید.

شغلی را انتخاب کنید که به انرژی و تحرک تقریبا زیادی نیاز داشته باشد.

شغلی که به توجه پایدار بالا نیاز داشته باشد؛نمیتواند برای شما مناسب باشد. و بهتر است در کاری مشغول شوید که در مدت طولانی به تمرکز بالایی نیاز ندارید و نیاز به تغییر تمرکز در لحظه دارید.
شغلی هایی مانند پرستار اورژانس و آتش نشانی و به طور کل شغل هایی که به جنب و جوش و  تصمیم گیری آنی و فوریت نیاز دارند . ازجمله شغل های مناسب هستند.

شغل هایی با ریسک پذیری های بالا

در شرایط اورژانسی که یک نفر در خطر مرگ است را میتوانید انتخاب کنید. به دلیل اینکه اشخاصی که بیش فعالی دارند می توانندبرای کمک به دیگران ریسک پذیر تر باشند.
کار در مشاغلی که دیگران را در الویت قرار دهد و باعث شود حس همدلی و شفقت آن ها بر انگیخته شود. می تواند بسیار برای افراد با اختلال نقص توجه، بیش فعال، لذت بخش باشد.
همانطور که در مطالب گذشته درباره خلاقیت افراد ADHD گفتیم ، آنها دارای خلاقیت بالا  هستند و همچنین به دنبال ترویج  تفکر نوآورانه و  یا خارج از چارچوب نیز می باشند. پس  بنابراین در مشاغلی مانند طراحی گرافیک،معماری و موسیقی به خوبی می توانند عمل کنند.
شغل هایی که بتواند آنها را رقابت سالم قرار دهد؛ می‌تواند بسیار مفید واقع شود؛ مانند ورزش های انفرادی که به صورت حرفه ای دنبال شود.
توجه داشته باشید برای انتخاب رشته ورزشی بهتر است ورزشهای انفرادی مانند شنا و …. را انتخاب کنید
به طور کلی شغلی را انتخاب کنید که احساسات شما را تغذیه می کند و شما به آن شغل علاقه دارید چون با داشتن علاقه، انگیزه شما بیشتر می شود و در نتیجه تمرکز بیشتری دارید و می توانید بهترین عملکرد در مسیر شغلی خود را داشته باشید
آینده شغلی شما به عوامل زیادی بستگی دارد، نه فقط تشخیص ADHD.

برای اطلاعات بیشتر از بسته آموزشی تقص توجه،بیش فعالی کلیک کنید 

دکتر سمیرا یزدانی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *