شروع کنید

چرا ایجاد نظم و ساختار منظم برای افراد ADHD از همان کودکی مهم است؟

چرا ایجاد نظم و ساختار منظم برای افراد ADHD از همان کودکی مهم است؟

اگر در حال تربیت کودکی با اختلال نقص توجه،بیش فعالی(ADHD) هستید، حتما میدونید که قرار دادن فرزندتان در معرض یک روتین روزانه و یک محیط ساختاریافته و برنامه منظم چقدر مهم است.

اما داشتن یک برنامه منظم دقیقا چه کمکی به افراد ADHD می کند؟

بررسی ها نشان داده که همه کودکان، صرف نظر از سنشان، زمانی که خانواده ها از یک روتین روزانه پیروی می کنند،. بهتر می توانند رفتار خود را تنظیم کنند.
داشتن یک برنامه روتین می تواند برای کودک مبتلا به ADHD و بقیه اعضای خانواده مفید باشد.

ایجاد یک ساختار، به چند دلیل مفید است:

(خود کنترلی را فراهم می کند)

علائم ADHD منجر به مشکلاتی در خودکنترلی می شود. در نتیجه، کودکان مبتلا به ADHD به کنترل‌های خارجی بیشتری (به عنوان مثال ساختار) برای کمک به مدیریت علائم نیاز دارند.

(تعارضات کمتر)

داشتن یک ساختار می تواند به  حداقل رساندن مشاجرات و استرس خانواده کمک کند و در عین حال رفتارها را بهبود ببخشد.
تحقیقات همچنین نشان داده است که پایبندی به یک روال می تواند به افراد کمک کند تا با استرس و اضطراب کنار بیایند.

(ایجاد مهارت‌ها و عادات)

بسیاری از کودکان می‌توانند وظایف، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را سازماندهی کنند و به طور مستقل عادت‌های خوب را ایجاد کنند. با این حال، برای یک کودک مبتلا به ADHD، به دلیل نحوه عملکرد مغزش، این کار بسیار پیچیده‌تر است.

(برای کل خانواده صدق می کند)

داشتن ساختار در خانه به این معنی است که همه از روال پیروی می کنند. این باعث می شود کودک مبتلا به ADHD احساس تنهایی نکند.

(زمینه ای برای موفقیت شدن فراهم می کند)
ساختار  باعث ایجاد عزت نفس می‌شود. بدون داشتن یک ساختار منظم،  باورهای بی نظمی،فراموشکاری و بسیاری از برچسب های منفی که به کودکان مبتلا به ADHD می زنند در آنها شروع به تقویت شدن می شود.
ایجاد  کنترل های خارجی را در خانه ، به فرزندتان کمک می کند تا موفقیت های بیشتری را تجربه کند.
همچنین  به آنها عادات و مهارت های خوبی را با داشتن یک ساختار منظم می تونید آموزش دهید.
وقتی فرزند شما یک روتین روزانه دارد و به طور کل برنامه ای برای دنبال کردن دارد، ساختار منظم مانند یک عادت برای او می شود.

قوانین ثابت خانه، انتظارات و پیامدهایی که به وضوح توسط فرزند شما درک شده است (و به طور مثبت توسط شما تقویت شده است) به حفظ یک محیط قابل پیش بینی کمک می کند.
در یک محیط ساختاریافته، فرزند شما می داند که چه انتظاراتی دارد . این دانش باعث ایجاد احساس امنیت می شود. بنابراین اکثر کودکان چه ADHD داشته باشند و چه نداشته باشند از یک ساختار منظم بهره می برند.
ساختار بسیار شبیه داربست است. به عبارت دیگر، روال‌ها، یادآوری‌ها و محدودیت‌هایی که تعیین می‌کنید و ثباتی که ارائه می‌دهید،. از فرزندتان حمایت می‌کند تا موفقیت و شایستگی های خود را افزایش دهد. در نتیجه اعتماد به نفس فرزندتان افزایش می یابد و در نهایت، این به کودک شما کمک می کند تا مهارت های سازماندهی وایجاد یک ساختار منظم در زندگی خود را در حالی که به سمت بزرگسالی می رود توسعه دهد.

دکتر سمیرا یزدانی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *