شروع کنید

مصرف الکل و اختلال ADHD

مصرف الکل و اختلال ADHD

ارتباط-مصرف-الکل-و-اختلال-نقص-توجه-و-بیش-فعالی

  .   اولین قسمتی از بدن که مشروبات الکلی روی آن اثر می گذارد مغز و سلول های عصبی آن است. مصرف الکل باعث آسیب رساندن به انتقال دهنده های عصبی مغز می شود.
مطالعات متعددی نشان داده که  بین اختلال ADHD و سوء مصرف مواد و الکل همبستگی بالایی وجود دارد. پژوهش ها حاکی از این است که شیوع اختلال نقص توجه، بیش فعالی(ADHD) در بزرگسالان الکلی، پنج تا ۱۰ برابر بیشتر از افرادی است که مبتلا به این اختلال نیستند.
افراد مبتلا به ADHD، معمولا  دارای مشکلات روانشناختی همراه نیز هستند و همین مساله گاهی منجر به سوء مصرف مواد و الکل می شوند.
متاسفانه، بسیاری از بیماران ADHD، به خاطر رنج های ناشی از این اختلال و به منظور کنار آمدن با علاٸم بیماری، به خود درمانی روی می آورند.

بسیاری از بیماران ADHD برای کسب آرامش در خود به مصرف بی رویه ی الکل روی می آورند. زیرا الکل کاهنده فعالیت سیستم عصبی است با این وجود الکل اغلب تاثیر معکوس بر این افراد دارد.
زیرا برخی از اثرات مصرف مشروبات الکلی به طور ذاتی مانند یک سری علائم اختلال ADHD است و هردوی آنها لوب پیشانی مغز را تحت تاثیر قرار می دهند.  و هنگامی که اثرات مصرف الکل با ADHD هم زمان اتفاق می افتد،علائم اختلالADHD را چند برابر می کند.
همچنین نوشیدن بی رویه ی الکل در افراد باعث می شود تمرکز آنها از قبل کمتر شود. و همچنین در طولانی مدت به مشکلات حادتری در ارتباط با حافظه دچار می شوند. و با برخی از اختلالات در عملکرد شناختی هم نیز دچار مشکل می شوند .

برای اطلاعات از بسته آموزشی نقص توجه،بیش فعالی روی لینک بزنید

دکتر سمیرا یزدانی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *