شروع کنید

چه اتفاقی می افته اگه بیش فعالی درمان نشه؟

چه اتفاقی می افته اگه بیش فعالی درمان نشه؟

چه اتفاقی می افته اگه بیش فعالی درمان نشه؟

اختلال بیش فعالی اگر درمان نشود پیامدها و مشکلات فراوانی را به همراه خواهد داشت بطوریکه اثرات غیر قابل جبرانی را در بزرگسالی برای فرد به همراه خواهد داشت . اینیامد ها را می توان در چند دسته مورد بحث قرار داد که نشان می دهد که این کودکان نیاز به دریافت کمک ویژه در این حیطه ها دارند که این مشکلات عبارتند از :

مشکلات عاطفی Emotional

مشکلات یادگیری learning

مشکلات رفتاری Behaviour


پیامدهای عاطفی اختلال بیش فعالی


معمولاً این بچه ها به مرور زمان اعتماد به نفسشان را از دست می دهند به دلیل اینکه نمی توانند کنترلی روی فعالیتهای حرکتی خود داشته باشند و تمرکز لازم برای انجام بسیاری از تکالیف و بازی ها را ندارند برچسب هایی نظیر احمق ، نا فرمان ، بی انظباط به آنها زده می شود .
این بچه ها به دلیل اینکه اختلال در بازی دیگر بچه ها ایجاد می کنند معمولاً مورد پذیرش همسالان واقع نمی شوند یا گاهی اوقات منجر به آسیب زدن به دیگر کودکان می شوند به دلیل آنکه در کنترل تکانه (پیش بینی اعمال و حرکات ) مشکل دارند ، همین امر منجر به طرد کودکان و قرار گرفتن آنها در انزوا می شود و به مرور کودک احساس متفاوت بودن نسبت به سایر همسالان پیدا می کند .
کودکان بیش فعال در خانه نیز چون در کار باقی خواهر و برادرها دخالت می کنند ، به وسایل آنها بی اجازه دست می زنند و خرابکاری می کنند ، فعالیت های پر سر و صدا انجام می دهند ، بیشتر از سوی والدین و اعضای خانواده مورد سرزنش واقع می شوند و تنبیه بیشتری را دریافت می کنند .

مشکلات یادگیری کودکان بیش فعال

کودکان بیش فعال به دلیل نقص در توجه و تمرکز پیشرفت لازم را ندارند ، آنها مشکل در توجه انتخابی دارند ، محرک های نا مربوط به راحتی حواس آنها را پرت می کند و در گوش دادن مشکل دارند ،نمی توانند برای انجام تکالیف یکجا بنشینند ، در حافظه و یادآوری مطالب مشکل دارند نمی توانند بر یاد گیری خود نظارت داشته باشند متوجه نیستند که چگونه بهتر درس را می آموزند .
تمام این مسائل منجر به مشکلات یادگیری و پیشرفت تحصیلی پایین می شود و این پیشرفت تحصیلی پایین منجر به رفتار نامناسب والدین ، معلمان و همسالان می شود و بار دیگر اعتمادبه نفس کودک در معرض خطر قرار می گیرد و بنابراین کودکان در این حیطه نیز نیاز به دریافت کمک های ویژه دارند.

مشکلات رفتاری کودکان بیش فعال

کودکان بیش فعال به دلیل اینکه بازداری ذهنی لازم را ندارند از نظر رفتاری نیز مشکلاتی نظیر برانگیخته شدن سریع ، پرخاشگری و لجبازی دارند . این کودکان در رفتارهای مطلوب با کاهش مواجه هستند و رفتارهای نا مطلوب زیادی را دارند تمام رفتارهایی که کودکان دیگر به راحتی آنها را انجام می دهند این کودکان با دردسرهای فراوانی آنها را انجام می دهند و بایستی والدین از اصول مدیریت رفتاری آگاه باشند تا چگونگی کاهش رفتارهای نا مطلوب و افزایش رفتارهای مطلوب را بیا موزند .

دکتر سمیرا یزدانی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *